آتلیه عکاسی کودک در تهران

آتلیه کودک در تهران

سلام به مامان باباهای عزیزمون و کوچولوهای تو خونه که می خوان برن آتلیه کودک در تهران کلی عکس قشنگ و خفن بگیرن. من توی این مقاله می خوام یه سری صحبت در رابطه با عکاسی کودک در کرج و تهران براتون بکنم تا اگر زمانی تصمیم به انجام این کار گرفتین بدونین که پیش کی برین و چه کارایی بکنین که عکساتون قشنگ تر بشه و یه سری اصول بهتون می گم که دونستنش ضرری نداره. با من همراهی کنین تا ببینیم تهش چی می شه؟

عکاسی کودک در تهران

✅اغلب خونواده ها یعنی مامان بابا ها خیلی دوست دارن که از بچگی و تاتی تاتی کردن بچشون تا اون بزرگ شدنشون و هر کاری که واسه اولین بار یا آخرین بار می کنن فیلم داشته باشن ولی صد البته نمی خوان آخرین فیلم بچشون تیر خوردنش باشه.

مامان باباها دلشون می خواد هر صحنه جذابی رو که می بینن با دقت و جزئیات ثبت کنن.

✅عکاسی کودک در تهران یکم کار چالش برانگیزی به حساب میاد با توجه به این که بچه ممکنه همکاری نکنه و یا عکاس لحظه درست رو از دست بده.

اما قبل از این که بخوایید اقدام به این موضوع بکنید بهتره بدونید که چه پدر اون کودک با نمک باشین چه مادر و حتی چه عکاس، باید یک سری نکات رو انجام بدین و به یک سری مسائل جدا فکر کنید.

✅چرا اینا رو می گم؟ چون دیدم و می دونم که عکاسی کودک در تهران خیلی کار چالش بر انگیزی هستش هر چند خیلی لذت بخشه ها ولی قطعا یک سری اتفاقاتی اون وسط می افته که پیش بینی نشده هستش و اصلا قابل کنترل نیست برای همین هم هست که عکاسی کردن از بچه ها علاوه بر این که نیاز به مهارت داره، نیازمند این هستش که چه به عنوان همراه و چه عکاس، بسیار صبور باشید و حتما سرعت عمل زیادی هم داشته باشید.

✅اگر عکاس هستید و در حال مطالعه این مقاله هستین لازمه که بدونین به عنوان کسی که در آتلیه کودک در تهران مشغول کار هستش، باید مهارت لازم رو در رابطه با برقراری ارتباط با کودکان داشته باشین و علاوه بر اون بتونین خوب بخندونینشون چون این کار باعث می شه که به سرعت کارتون راه بیفته و بتونین عکس هایی رو به ثبت برسونین که ارزش اون همه صبر کردن و تلاش کردن رو داشته باشه.

تا آخر این مقاله من رو همراهی کنین تا هم در رابطه با تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارین باهاتون صحبت کنم و هم این که چجوری بتونیم با این بچه های کوچولوی شیرین ارتباط خوب و سازنده ای داشته باشیم.

عکاسی کودک در تهران

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی کودک

✅توی این قسمت قراره به یک سری از تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی کردن از بچه های شیرین و خوشگل اشاره کنیم که خب حتما می دونید که برای کسانی که در آتلیه کودک در تهران مشغول به کار هستن هم باید تجهیزاتی در نظر گرفته بشه و این طور فکر نشه که حالا چون اینا بچه ن نیازی به تجهیزات نیست. اتفاقا چون با این کوچولوهای دوست داشتنی طرفیم و خیلی زبون ادمی زاد رو نمی فهمن باید یک سری تجهیزات اضافه تری هم همراه خودتون داشته باشین که گریه نکنن یا لبخند رو لبشون بیاره تا عکس هاشون جذاب تر بشه.

این تجهیزات شامل مواردی مثل: دوربین، لنز، نورسنج، فلاش، رفلکتور، وسیله‌های تزیینی مربوط به کودک و غیره هستش.

نحوه‌ی استفاده از دوربین در عکاسی

✅خب دیگه وقتش شده که به موضوع اصلی تر یعنی روش استفاده از این دوربین های عکاسی برای انجام کارهای مربوط به بچه ها بهتون بگم. اولا که می تونید از دو مدل دوربین برای کار در آتلیه کودک در تهران استفاده کنین که یکی از این دوربین ها می تونه همون دوربین گوشی تون باشه چون به سرعت کار می کنه و کار کردن باهاش راحت تره و دوم این که می تونید از دوربین های حرفه ای اونجا استفاده کنین.

✅اگه بردارین با گوشی موبایلتون عکس ها رو بگیرید که خب با تنظیمات گوشی و چند تا شات ساده می تونید کار رو دربیارید ولی نه اگه بخوایید با دوربین های حرفه ای عکس هاتون رو بندازید بهتره که دیگه سختی هاش رو هم به جون بخرید ولی بدونید که نتیجه با دوربین حرفه ای طبیعتا خیلی بهتر قراره باشه.

✅توی این دوربین ها همون جور که می دونید به تعداد زیادی امکانات وجود داره که هر کدوم یک سری کار انجام می ده و از امکانات این دوربین ها می شه به دیافراگم و سرعت شاتر و فلان اشاره کرد که البته یک سری هاش داخل همون تلفن همراه هوشمند شما وجود دارن ولی نه به اون پیچیدگی و جزئیات.

اهمیت دیافراگم در عکاسی کودک

✅ببینید توی آتلیه کودک در تهران باید یادتون باشه که اگه از دیافراگم های بزرگ تر برای عکاسی استفاده کنین عکس کودک بهتر می شه و کسانی که اموزش دوره های عکاسی کودک دارن معمولا از دیافراگم های کوچک تر از F2 برای عکاسی کودک رو توصیه نمی کنن.

حالا لزوم استفاده از دیافراگم بزرگ تر برای عکاسی کودک چیه؟ دلیلش اینه که اگه لنزتون 85 میلی متری باشه و به همراهش دیافراگمتون هم بزرگ باشه، عکس ها خیلی عالی و جذاب می شن.

✅خوبه که بدونین دوربین ‌ها از دیافراگم‌ های مکانیکی برای کنترل میزان عبور نور به بدنه دوربین و برخورد با سنسور تصویر یا فیلم استفاده می کنن و شاید تا به حال جایی خونده باشین که دیافراگم بسیار شبیه به عنبیه چشم عمل می کنه و بسته به میزان نور مورد نیاز منقبض یا منبسط می شه.

دیافراگم ها سیستمی دارن که به صورت گسترده توی فیلم SLR پیاده سازی نشده و عموما اگه دیده باشین و توجه کرده باشین اون ها در دوربین هایی که جدید و به قولی مدرن هستن و به اسم DSLR می شناسنشون، وجود ندارن.

✅استفاده از دیافراگم توی عکاسی کودک در تهران دو تا نکته خیلی طلایی داره: 1. می تونه میزان نور ورودی و عمق میدان رو می شه باهاش تنظیم کرد و مثلا توی عکاسی کودک همونطور که گفتیم توی قسمت های قبلی باید از دیافراگم های بسته تری استفاده کرد که نتیجه این کار می شه چی؟ آفرین. سرعت شاتر کم تر و ایزوعه بیشتر. حالا هر چی ایزو کم تر باشه یعنی حساسیت به نور هم کم تره و بالعکس اگه ایزو بیشتر باشه، حساسیت به نور هم بیشتر می شه که یه مورد از مثلثی هستش که به همراه سرعت شاتر و دیافراگم، اگه به درستی تنظیم بشه می تونه تاثیر خیلی خوبی تو کیفیت نهایی عکس های کودک شما داشته باشه.

✅ولی خب اگر نکات مربوط به عکاسی کودک رو در نظر نگیریم خیلی از عکاس ها میان ایزو رو بیشتر می کنن که یک سری جلوه بصری خاصی در عکس ها ایجاد کنن و بعضی دیگه از عکاس ها معتقدن که این یک اشکال به حساب میاد چون ایزوی زیاد باعث می شه که نویز داخل عکس زیاد باشه و کیفیتش کم تر باشه.

کلام پایانی

✅امیدواریم که اگر در آتلیه کودک در تهران مشغول هستین به درستی بتونین این کار رو انجام بدین و مطالبی که اینجا عنوان کردیم بتونه در این مسیر لذت بخش و شیرین، شما رو کمک کنه. اگر این مطلب تونست به حتی بخشی از سوالات شما در رابطه با عکاسی کودک در تهران پاسخ بده حتما اون رو برای دوستان عکاس خودتون بفرستید. 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. میانگین امتیاز: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Recent Posts

فهرست

09123644314